Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
Etiketler
m b ii bannerlord developer blog 14 yıkılabilen mazgallar

M&B II: Bannerlord Developer Blog 14 – Yıkılabilen Mazgallar
#1
TaleWorlds’ün yeni Bannerlord geliştirici günlüğünde E3 sunumu ve oyuncuların sorularına değiniliyor.
Geleneksel olarak bu yapımcı günlüğü bir önceki büyük etkinliğimizi konu alıyor, tecrübelerimiz ve neler gösterdiğimiz hakkında biraz konuşuyor. Bu sefer, bu büyük etkinlik E3. Yılın en büyük oyun etkinliği ve biz de ilk kez kendi standımız ile katıldık. Mount & Blade II: Bannerlord’ın kale kuşatma oynanışını tanıttık. Hem kısa bir fragman hem de aşağıdaki uzun oynanış fragmanı şeklinde tanıttık.
Videomuz yerleşim aşaması ile başlıyor, oyuncunun çeşitli kale kuşatması araçlarını daha önceden ayarlanmış bazı kale dışındaki yerlere koyarak saldırıya hazırlandığı bir aşama. Bu aşamada askerlerin düzenini ayarlayabilirken emir ekranını tümüyle kullanarak asker düzenlerini birleştirip ayırmak ve daha detaylı düzenler olan yayılım ve menzilli birimlerin davranışlarını ayarlayabilirsiniz. Bu saldırı düzeninizi dikkatlice planlamanıza olanak vererek bir kaleye, kalenin duvarlarının şekli veya savunan birimlerin asker farklılığı gibi etkenleri düşünerek nasıl saldırmanız gerektiği kararını vermenize yardımcı olacaktır.
Yerleştirdiğimiz araçlar daha önceden haritada inşa ediliyor. Merdivenler hazırlığı gerektiren ve varsayılan birimi olarak her kale kuşatmasında erişebilirlir haldeler ancak sizi okçulara karşı korumazlar. Koçbaşları hazırlanması uzun süren ve sizlere eşit düzlemde savaşma imkanı veren ancak pozisyonuna itilmesi gereken bir araçtır. Kullansanız bile surların iç kapısını yine silahlarınız ile kırmak zorunda kalacaksınız. En uzun inşa süresine sahip olan ve duvarlara erişebilen Kuşatma Kulesi, giderine karşılık olarak kale duvarlarına direkt bir yol sağlamasıyla kapatıyor. Oyuncu olarak bu aletlere ne kadar zaman harcama kararı sizin elinizde. Maaş giderleri ve yemek yönetimi baskısı altında ve hatta düşman askerlerinin kaleye yardımlarını da düşünmek zorunda kalmanız gerekebilir.
bannerlord-blog-14-3.jpg
Bir kale kuşatması savaşında neyin çalışıp neyin çalışmadığı konusunu henüz belirlemedik. Bu yüzden oyuncuların farklı stratejileri kullanarak en efektif yolları bulmasını ve keşfetmesini bekliyoruz. Örnek olarak eğer planınız bir kuşatma kulesini uygun bir pozisyona getirerek ağır piyadelerinizi yakın dövüşlerde eşit durumlarda savaştırmak ise kuşatma kulesine saldırmak isteyen askerlerinizi uygun açıdan gören düşman okçularını veya kaleyi kazanmanızdaki en büyük umutlarınızı yakarak yerle bir edecek olan ateşli balistayı planlarınızda önemli bir karşı güç olarak saymanız gerekmekte.
Oyuncu olarak kale kuşatmalarında istediğiniz büyüklükte bir kontrolünüz var. İsterseniz askerlerinize kendi içgüdüleriyle savaşmalarını ve her zaman mantıklı ve anlaşılabilir yollarla hareket etmelerini isteyebilirsiniz. Bu sayede onlara verdiğiniz ekipman ile duvarlara saldırabilir veya savunabilirler.
Ancak, bir kuşatma kulesini veya koçbaşını itmeleri veya katapultu boş bırakmak konusunda emir vermek konusunda sizi tutan bir şey yok. Sizin emirlerinizi takip edecekler ve istediğiniz derecede kontrol etmenize olanak sağlayacaklardır.
Kuşatma oynanışındaki en büyük tanıtım yıkımlar oldu. Her şeyi gözler önüne sermek için, sayacaklarımız tamamen yıkılabilir durumdalar. Herhangi biri veya bütün kale kuşatması araçları ve motorları, surlardaki bütün mazgal siperleri, kalelerin iç ve dış kapıları. Bunlara ek olarak, surlarda büyük bir gedik açarak saldıran askerlerin surları yürüyerek geçmesini sağlayan ve savunan askerlerin o bölgedeki ulaşımını sınırlayan bir eylem yapabilmek mümkün. Ancak bu sadece haritadan yapılabiliyor ve bunu böyle yapmamızın sebebi bu eylemin zaman harcama mantığını bir yatırım olarak görmek ve geride oturup duvarları bombalamak yerine surlarda olan kale kuşatma savaşına vurgu yapmak istememiz. Haritada görebileceğiniz bir bombalama aşaması da var. Bu aşamada inşa ettiğiniz kuşatma araçları savunan tarafın araçları ile karşılıklı bir savaşa girecekler. Askerlerin ölebileceği bu aşamada hem duvarlara hemde kuşatma ekipmanlarına yapılan hasarlar savaşta da görünecek.
bannerlord-blog-14-2.jpg
Yıkım ateş hasarının oyuna eklenmesiyle daha da geliştirildi. Ekstra bir yatırım ile balista ve katapultlar yanan ok veya yanıcı yağ dolu testiler atabilirler. Daha önceki oyunlarda kesici ve delici gibi Ateş de bir hasar türü artık. Atlara, askeri birimlere ve tahta kuşatma araçlarına karşı etkili. Yağ dolu testiler de çarptığında alana hasar veren ve önemli noktalarda kullanıldığında son derece ölümcül olabilirler.
Oyunu tasarlarken bizim için en önemli olan şeylerin başında oyunun tarihsel olarak gerçekliliği geliyor. Kalradya her ne kadar kurmaca bir yer olsa da onu tasarlarken ilham aldığımız ve yaptığımız temellerin tarihsel gerçeklerle köken olarak bir bağı var. Tabii ki her şey %100 gerçekçi değil ve her zaman oynanabilirlik, gerçekçilik ve oyunu dengeli bir halde sunabilmek için bazı şeylerden ödün vermemiz gerekebiliyor. Ancak bazı önemli noktaları atlamamak için çok emek sarf ettik.Sunumda gösterdiğimiz kalenin tasarımına baktığımız zaman, kale, özellikle savunan tarafa bir avantaj verebilmek için özellikle tasarlanmış. Duvarlardaki düşük noktalar yüksek, çaprazdaki kuleler tarafından kapatılabiliyor. Kalenin hem iç hem de dış kapısının olması, saldıran tarafın iç kapıya saldırırken açıkta kalması, savunan okçuların arkasında saklanabileceği mazgallar, savunan tarafların kullanabileceği kuşatma silahları ve bütün bunlar aynı anda birden fazla tehdide cevap verebilmelerini sağlaması. Bütün bunların oyunda gerçek bir etkisi var. Ve serinin oyuncularının sevebileceği, tamamen organik dayanıklı ve canlı bir platform oluşturuyor.
Kale kuşatmasını ilk kez göstereceğimiz için onu tanıtmak için birden fazla yol mevcuttu. Ancak işin sonunda oyuncunun bakış açısından kesilmemiş, bütün bir sur saldırısını göstermekte karar kıldık. Son olarak, bu yolun, oyunun şu anki durumunda, Bannerlord’daki kale kuşatması savaşlarının vereceği duyguları en iyi şekilde aktarabileceğini düşündük. Bu, sunumda kullandığımız görüntülerde birkaç hata gözükmesine yol açtı Bu hataları biliyoruz ve bu hatalarla oyunun çıkışına kadar ilgilenebileceğimizi düşünüyoruz.
bannerlord-blog-14-1.jpg
Sunumdan sonra pek çok soru ortaya çıktı.ç İlk olarak oyundaki bağırış seslerinin önceki Mount & Blade oyunları ile aynı olduğu idi. Bazı oyuncularımızın bu durum hoşuna gitse de belirtmek isteriz ki bu sesler şimdilik yer tutma amacı ile kullanıldı. Yani ileride bu sesler değişecektir. Bir diğer soru ise birkaç reaksiyon videosunda da karşımıza çıkan, oyuncunun askerleri karıştırması nedeniyle oyundaki askerler birbirlerinden nasıl ayırt edilecek sorusuydu. Hatta sunumdaki oyuncu bazen askerlerini karıştırmıştı! “Baş üstünde sancak göster” ayarı oyunda yine mevcut. Ancak sunumda fazla gereksiz efekt olmasın diye kaldırma yolunu seçmiştik. Pek çoğunuz sunum boyunca sağlık hilesinin kullanıldığını yakaladı. Pek çoğunuzun önceden tahmin edebileceği gibi bu hilenin kullanılması savaşın tamamının oyuncuya sunulmak istemesinden dolayı idi. Savaşın ortasında oyuncunun kaybı bunun önüne geçebilirdi.
İki diğer not edilmesi gereken konu geri çekilen askerler ve savaştaki yoldaşlar. Savunanların kaleye, oyuncunun oklarından kaçabilmek için kalkanlarını kaldırarak geri çekilmesi bir taktiksel geri çekiliş aslında. Tıpkı Warband’de olduğu gibi kale kuşatmalarının bir de ikinci aşaması olan iç kale savunması aşaması mevcut. Saldırı sırasında bazı askerlerin diğer askerlerden farklı ve daha kaliteli ekipman ve zırhlar ile kuşanıldığı fark edildi. Bu ekipmanlar kaynak kültürdeki ırk ile aynı da değildi.Her ne kadar oldukça çeşitli yollardan da olsa, farklı kültüre mensup askerlerin başka ırkların ordularında yer alabilmesi oyunda yer alıyor. Ancak bu sunumda görmüş olduğunuz askerler, savunun lordun ve oyuncunun yoldaşlarıydı. Bannerlord’da tıpkı oyuncu gibi kendi yoldaşlarına sahip olabilecekler. Başkalarının hizmetlerini alarak özelliklerini güçlendirebilirler. Ve doğal olarak bu kişiler uzak topraklardan olabilirler…
Son olarak, yorum yapan ve bizim ilk E3’ümüz süresince bize destek olan bütün herkese gerçekten teşekkür etmek isteriz. Çok heyecanlı bir etkinlik olsa da pek çok çeşitli ve ilginç öneriler ile de karşılaştık.
Ara
Cevapla }
Teşekkür Edenler:
#2
Hobaa
Ara
Cevapla }
Teşekkür Edenler:


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Mount and Blade Bannerlord Vlandia Krallığı Warbandcı 2 89 08-01-2018, Saat: 18:49
Son Yorum: Enesm
  Bannerlord kac para olmalı migo 3 530 30-12-2017, Saat: 18:06
Son Yorum: Emir.09
  Mount and Blade Bannerlord Yeni Gelen Animasyon Hareketleri Warbandcı 0 56 25-12-2017, Saat: 16:03
Son Yorum: Warbandcı
  Mount and Blade Bannerlord Daha fazla CPU kullanıyor ! alamancı 0 161 30-09-2017, Saat: 19:39
Son Yorum: alamancı
  M&B II: Bannerlord 2 Yeni Savaş Videosu FatihSultanMehmet 2 539 28-06-2017, Saat: 21:57
Son Yorum: cengiz18gamer

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi